Lyckas med era annonser på Amazon!

Vi hjälper dig och ditt företag att lyckas med annonser på Amazon. Med vår specialist kompetens när det kommer till Amazon-annonser så kan vi hjälpa dig att snabbt och smidigt öka försäljningen och vinsterna. Skriv in din email så kontaktar vi dig – eller mejla till info@sellwave.se.

Amazon PPC

Amazons annonsplattform använder sig utav konceptet PPC (Pay Per Click). Där man som annonsör alltså betalar för varje klick. Därför är det viktigt att hela tiden jobba med klickkostnader, konvertering och CTR för att maximera resultaten.

Tillväxt och vinst

Oavsett era målsättningar så hjälper vi er att nå dom. Kanske är målet att skapa en maximal tillväxt med minimal budget, eller att öka vinsterna för er verksamhet. Vi har erfarenhet av alla möjliga scenarior och hjälper er att lyckas med era annonseringsmål.

Datadriven annonsering

Till skillnad från många av våra konkurrenter så tänker vi långsiktigt. Vi sätter upp en struktur för era annonser som möjliggör att de presterar bättre och bättre för varje dag. Allt är datadrivet, vilket möjliggör snabb optimering och hög utdelning.

Hur ser vår process ut?

Vi jobbar med egenframtagna strategier och verktyg som slår alla våra konkurrenter, och som kommer göra att ni flyger förbi era.

Steg 1 – Mål och förutsättningar

Innan vi kan sätta igång och optimera annonser måste vi förstå era mål, förutsättningar och strategier. Därför inleder vi alla våra samarbeten med att förstå eran situation och möjligheter. Vi analyserar även eventuella tidigare annonser och resultat.

Steg 2 – Inledande arbete

Efter att vi fått en klar bild över era mål startar vi det inledande arbetet. Vi kopplar våra verktyg mot ert annonskonto för kunna styra annonserna med högsta möjliga precision och vi sätter även upp en annonsstruktur som tillåter en långsiktigt framgångsrik optimering.

Steg 2 – Inledande arbete

Efter att vi fått en klar bild över era mål startar vi det inledande arbetet. Vi kopplar våra verktyg mot ert annonskonto för kunna styra annonserna med högsta möjliga precision och vi sätter även upp en annonsstruktur som tillåter en långsiktigt framgångsrik optimering.

Steg 3 – Optimering och rapportering

När processen väl är i gång så startar vårat riktiga arbete. Vi optimerar era annonser på daglig basis och i slutet av varje månad skickar vi en tydlig rapport som gör att vem som helst på erat företag kan få en klar bild av resultatet. 

Lyckas med era annonser nu!

Skriv in din email, så kontaktar vi er – eller mejla till info@sellwave.se.

Vanliga frågor

Våra annonser är för dyra, vad ska vi göra?

Att annonser är dyra är inget nytt och tyvärr landar man lätt i denna sitsen om man sätter upp annonser utan god förståelse eller struktur. Vi hjälper er att strukturera upp annonserna och möjliggör för god optimering och snabba resultat.

Våra annonser konverterar inte, vad är felet?

Om annonserna inte konverterar så beror det med största sannolikhet på annonserna inte har optimerats. För att öka konverteringen så kräver det att vissa annonserna för de kunderna som har högst chans att konvertera. Något vi kan hjälpa er med.

Vad för olika sorts annonser finns tillgängliga?

Amazon erbjuder tre olika sorts annonser. Sponsored Product som visar upp era produkter i sökresultat. Sponsored Brand som visar upp er logga, slogan och ett urval av era produkter i sökresultatet. Sponsored Display, som visar upp era produkter och varumärke utanför det vanliga sökresultatet.

Måste man annonsera på Amazon?

Det korta svaret är nej. Men, annonser på Amazon är ofta extremt lönsamma eftersom kunder kommer till Amazon för att köpa produkter, till skillnad från t ex Google. Annonseringen påverkar även Amazon-SEO, vilket är av största vikt.

Kan vi annonsera utanför Amazon för att driva trafik?

Ja, det kan ni! Amazon har på vissa av sina marknadsplatser möjliggjort vad de kallar “Sponsored Display”. Detta är annonser som bland annat visas på affiliates hemsidor och andra plattformar som ligger utanför Amazons e-handel. 

Amazon-annonserna får inga klick, vad är felet?

Om era annonser inte får några klick så är det för att kunderna inte vill klicka på er produkt. Kanske visas annonserna för fel målgrupp, eller så kanske produkterna är för dyra, saknar reviews eller på något annat sätt missar att attrahera potentiella köpare.

Share This